Šiandien sučirškė mobilus telefonas, pakėlęs ragelį išgirdau: “Jums paskambino Vytautas Šapranauskas”. Įrašytas aktoriaus balsas kvietė dalyvauti loterijoje “Taip ir ne”. Telefono numeris iš kurio skambinta – 852032787.
Prisipažinsiu suglumau. Nė karto nesu dalyvavęs šioje loterijoje, kaip nors joje registravęsis. Viešoje erdvėje nepalikinėju savo mobilaus telefono numerio.
Esu įpratęs gauti reklaminį šlamštą į el-paštą, SMS žinutėmis. Kartais paskambina “Viasat”, kurio klientas esu, vadybininkai pasiteirauti apie paslaugų kokybę ir pareklamuoti naujas paslaugas. Šie skambučiai suerzina, bet esu jų klientas.
Mobilusis telefonas simbolizuoja mūsų visuomeniškumo laipsnį, kad esame atviri kuo įvairiausiems ryšiams. Žinoma, visuomet turėti galimybę be trukdžių susisiekti su mielais ar reikalingais žmonėmis yra paprasčiausiai patogu. Tačiau kaina už šį patogumą turi ne tik piniginę išraišką. Juk “mobilizuotą” žmogų visada galima surasti. Į jo erdvę visada kažkas gali įsibrauti polifoninės melodijos pavidalu. Telefono skambutis gali jį užklupti bet kurioje vietoje ir bet kokioje situacijoje.
Štai kodėl skambinimas žmogui į jo mobilųjį telefoną reklaminiais tikslais yra grubus teisės į privatumą pažeidimas. Štai kas sakoma Reklamos įstatymo 13 skirsnio “Reikalavimai reklamai, skleidžiamai kitomis reklamos perteikimo priemonėmis” 1 punkte:
Reklama telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu gali būti teikiama tik reklamos vartotojo sutikimu ar jo prašymu.
Loterijos organizatoriai jokio sutikimo manęs neklausė. Beje, būtų įdomu sužinoti, ar jie informavo Šaprą, kad jis taps tokio reklaminio chamizmo įrankiu? Negi pats aktorius nusirito iki tokio lygio, kad jam tas pats, kam naudojamas jo balsas?
Susiję įrašai:
- NESVETIMA KATALIKAMS REKLAMA
- AR NEĮGALIEJI YRA KOKIE BAUBAI?
- TAI VADINAMA SKAIDRIA IR MORALIA POLITIKA
- BALSAS
- ŠIRDIS IR RAITELIS SU KARDU