TAI VADINAMA SKAIDRIA IR MORALIA POLITIKA
Matyti tikrovę kitaip

TAI VADINAMA SKAIDRIA IR MORALIA POLITIKA

Alkoholio gamintojams ir platintojams didžiulės investicijos į reklamą apsimoka

 

Praėjusią savaitę Seime vyko Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo svarstymas, kuriuo siekiama užkirsti kelią 2012 metams numatytam visiškam alkoholio reklamos draudimui. Pirmą balsavimo etapą Seime alkoholio pramonė laimėjo lengvai. Juk į jų pusę perėjo nuolatiniai oponentai – nemenka dalis (priešakyje su seniūnu) Tėvynės Sąjungos Seimo frakcijos, kuri būdavo blaivios gyvensenos šalininkų atrama parlamento kovose. Nenuostabu, kad prabilta apie išdavystę ir veidmainystę, nes blaivininkai nesąlygiškai savo balsais rėmė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partiją per rinkimus.

Tokia parama buvo logiška atsižvelgiant į TS-LKD rinkiminę programą, kurioje juodu ant balto parašyta, kad remiantis tarptautine praktika, patirtimi ir pavyzdžiais:

“svarstysime visiško alkoholio, ypač silpnųjų alkoholinių gėrimų ir mišinių, reklamos uždraudimo galimybę. Sieksime apriboti laisvą pastarųjų gėrimų įsigijimo prieinamumą nepilnamečiams. Taip pat siūloma didinti vartotojų minimalaus amžiaus cenzą, uždrausti bet kokią alkoholio reklamą (kursyvas – T. V.)”

Pilietiškas šios partijos rėmėjas turi teisės paklausti, ar ir TS-LKD negalioja priedermė vykdyti rinkimų pažadus?

Todėl nieko nuostabaus, kad iš amžinų TS-LKD politinių priešininkų socialdemokratų stovyklos, Seimo posėdžių salėje, parlamentaro B.Paužos lūpomis pasigirdo klausimas šių pataisų entuziastui V.Matuzui: “Dabar prašau pasakyti, jūs čia asmenine nuomone šitą dalyką pateikėte, ar čia jau yra jūsų, Konservatorių frakcijos, ideologijos pasikeitimai?” To paties gali klausti ir bet kuris TS-LKD rinkėjas.

Visas šis procesas dvelkia ir paprasčiausia veidmainyste. Dėstydamas Seime argumentus už Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus Matuzas virkavo, kad dėl visiško alkoholio reklamos draudimo žlugs nacionalinė žiniasklaida, nes ir taip yra krizė. Beje, skaičiai, kad mūsų žiniasklaida per metus gauna apie 17 mln. Lt pajamų iš alkoholio reklamos atrodo tikrai įspūdingai. Reiškia alkoholio gamintojams ir platintojams šios didžiulės investicijos apsimoka?

Toks “susirūpinimas” žiniasklaida stebina. Juk siaučiant finansų krizei būtent TS-LKD vadovaujama vyriausybė priėmė žiniasklaidai nepalankius įstatymus, tokius kaip PVM popieriui, kurie pirmiausiai smogė kultūrinei bei regioninei žiniasklaidai. Ir dabar įstatyminėmis lengvatomis būtų galima žiniasklaidai kompensuoti alkoholio reklamos pinigus, tačiau toji yra tik priedanga.

Dar žmonės yra gąsdinami rusų žiniasklaida, kuri ateis ir tuos 17 mln.sulapnos. Prisiminkime, kad Lietuvoje yra tik vienas rimtas rusiškos žiniasklaidos žaidėjas –  „Pervyj Baltijskij kanal“ (PBK). Šis kanalas yra matomas tik kabelinių televizijų klientams. Jo potencialas trečdalis Lietuvos auditorijos, bet „TNS Gallup” televizijos tyrimo duomenimis, 2010 m. PBK žiūrėjo tik 5,8 proc. Lietuvos televizijos žiūrovų. Jau dabar PBK nevaržomai gali transliuoti alkoholio reklamą, bet alkoholio pramonei tai nėra perspektyvus kanalas, juk jaunoji mūsų karta nemoka rusiškai, todėl nesidomi rusų žiniasklaida! Užtat krepšinio Eurolygos transliacijos, kurios dažniausiai vyksta nuo 21.30 iki 23.30 val. yra puiki erdvė paauglių sąmones laistyti alaus ir degtinės upėmis.

Akivaizdu, kad alkoholio reklamos 100 procentų yra neįmanoma užblokuoti, tačiau visišku nesusipratimu ir nekompetencija reikėtų laikyti pataisų šalininkų aiškinimus, kad paaugliams alkoholio reklama vis vien yra siūloma per didžiąsias interneto platformas. Pavyzdžiui, “Facebook” ir “Google” reklamą kontekstualizuoja, o “Youtube” jos reikia ieškoti.

Ši demagogija yra paprasčiausia politinio reketo ir korupcija atsiduodančių schemų priedanga. Juk esame “klasikinės” schemos akivaizdoje: pirmiau priimamas griežtas ir nepalankus įstatymas, tuo nusunčiamas signalas verslo grupei, prasideda konsultacijos, o vėliau pasirodo didžiausios Seimo frakcijos seniūno, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojo, Sveikatos reikalų komiteto pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko pavaduotojos parengtos įstatymą švelninančios pataisos.

Ir tai vadinama skaidria ir moralia politika.

 

Susiję įrašai:

Share

Facebook komentarai:

  • gerbėjas

    TS-LKD visada laikiau vienintele rimta partija Lietuvoje, jie nėra tobuli, bet visų kitų partijų fone atrodė rimčiausiai. Visada draugų ir kolegų rate juos bandžiau ginti, ir už juos agitavau.
    Jei jie nors vienu balsu prisidės prie alkoholio reklamos draudimo nukėlimo, žiauriai kris mano akyse… 🙁
    Ir tapsiu ne jų gerbėju, o priešininku…
    Galbūt juos remia alkoholio pramonė, ir jiems reikia pinigų, bet įtariu, kad jie daugiau praras rinkėjų, o ne po to reklamuodamiesi už alkoh. gamintojų pinigus įgaus…

  • kukulis

    O kur būtų galima sužinoti, ar jau tas įstatymas dėl 2012 alkoholio reklamos draudimo, vis dėl to buvo atšauktas, ar vis dar vyksta svarstymas?

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes