POPIEŽIUS IR PREZERVATYVAI
Matyti tikrovę kitaip

POPIEŽIUS IR PREZERVATYVAI

Po įrašo apie Europos parlamento bandymą paauklėti popiežių, sulaukiau tokių komentarų:

Daugeliui katalikų atrodo amoralu nesutikti su popiežiaus nuomone, bet aš tikrai šiuo atveju negaliu su juo sutikti, nes tai, ką jis pareiškė — visiška nesąmonė. Extate.

Galima sakyti “prezervatyvai yra negerai”, bet sakyti, kad jie padidina ligos riziką jau yra tiesiog absurdas. Kakamalys.

Anksčiau buvau sulaukęs tokių skaitytojos Vitos svarstymų:

Man įdomu ar esi rašęs apie Afrikos kova su AIDS ir Šv. Tėvo komentarus. Žinok, laikau save pakankamai konservatyvia katalike, bet kai skaičiau apie berods vyskupo kova su AIDS Afrikoje, ir kad jis siūlė “apsaugą” kaip gyvybes išlaikymą, aš negalėčiau ginčytis su juo…..Daug metų dirbau sveikatos sferoje, ir žinau kokia baisi liga tai yra.

Keletas svarbių patikslinimų. Visų pirma apsisaugojimo priemonių draudimas nėra dogma, tai gali būti diskusijų objektas. Bažnyčios požiūriu kontraceptinių priemonių naudojimas yra nuodėmė. Tokio požiūrio pagrįstumas (ypač prezervatyvų atžvilgiu) kelia daug klausimų. Nesigilinant į detales, turėtume pastebėti, kad Bažnyčioje pagrindinis klausimas yra šis: ar sergantis ŽIV/AIDS naudodamasis prezervatyvais nusideda? Dalis kardinolų, vyskupų, teologų mano, kad ne, o oficialus mokymas, tai laiko nuodėme.

Dabar dėl popiežiaus. Skrisdamas į Afriką, jis pasakė:

„(AIDS) yra tragedija, kurios negalima įveikti vien pinigais, kurios negalima įveikti platinant prezervatyvus, kurie net sunkina šias problemas“.

Angliškai:

“I would say that this problem of AIDS cannot be overcome with advertising slogans. If the soul is lacking, if Africans do not help one another, the scourge cannot be resolved by distributing condoms; quite the contrary, we risk worsening the problem.”

Kaip matome jis nesakė, kad prezervatyvai platina AIDS, bet neišsprendžia problemos. Seksologai sako, kad bet kokiai apsisaugojimo priemonei reikalingas kruopštumas, kad ji būtų veiksminga. Tų savybių stinga afrikiečiams. Todėl pats esu įsitikinęs, kad prezervatyvų dalinimais tokių klausimų lengvai neišspręsi. Esame kompleksinės tikrovės (materialinės, ypač kultūrinės) akivaizdoje. Kol nesikeis afrikiečių gyvensena, tol AIDS ten siautės. Maža to, prezervatyvai gali sukurti iliuziją, kad jų netvarkingas lytinis gyvenimas yra pukus dalykas, reikia tik užsimauti prezervatyvą.

Popiežius siūlo  susilaikymą. Klausimas, ar tai nėra perdėm atitolęs nuo realybės idealas, lieka atviras. Benediktas XVI kalba apie mentaliteto keitimą. Tai dešimtmečių kelias, o Afrika kenčia dabar.

Tačiau esu tikras, kad popiežius turi teisę siūlyti savo problemų sprendimus.

Susiję įrašai:

Share

Facebook komentarai:

  • Taip, popiežius turi teise, kaip ir kiekvienas žmogus, pasakyti, kad, jo nuomone, kažkas yra netinkama ir neteiktina. Ypač šiuo atveju, kai, kaip kad pats, Tomai, sakote, bažnyčios mokymas teigia, kad lytinės apsaugos priemonės yra vengtinos. Bet, mano nuomone, popiežius neturi teisės sakyti, kad prezervatyvai dar pablogina esama padėtį. Jis, kaip didžiausias krikščionių autoritetas, neturėtų išsireikšti taip dviprasmiškai. Sutinku, kad prezervatyvai didina socialinių problemų mastą, žmonės gali imti labiau ištvirkauti, bet dauguma pasauliečių šį Benedikto XVI pasisakymą suprato, lyg prezervatyvai dar tik keltų susirgimo AIDS/ŽIV tikimybę ir skatintų jo plėtimąsi.
    Taip, susilaikymas — geriausia priemonė, bet kaip Afrikos kaimelio gyventojui pasakyti, kad jis neturėtų daryti to, kas yra vos ne žmogiškas instinktas. Tiesa, aš negaliu objektyviai vertinti padėties, nes nesu susipažinęs nei su Afrikos gyventojų problemomis, nei su išsilavinimo lygiu.

  • kostia

    kaipo Rymo katolikas sutinku su Pop
    ieziumi

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes