GYVENO KARALIUS IR KARALIUS
Matyti tikrovę kitaip

GYVENO KARALIUS IR KARALIUS

Pagal "Gender Loops" ši mergaitė - seksizmo auka


Suprantama, kad Lietuvos švietimo ir mokslo ministrui Gintarui Steponavičiui dabar labiau už viską rūpi aukštojo mokslo reforma, bet visi sutiksime, kad aukštasis mokslas – tik savotiška švietimo, žmogaus prusinimo piramidės viršūnė. Viskas prasideda kur kas anksčiau, pirmaisiais žmogaus gyvenimo metais. Ne veltui liaudies išmintis byloja: “Ko Jonelis (pagal tolesnę teksto logiką reikėtų sakyti Onutė) neišmoko, to Jonas (Ona) neišmoks.”

Jei švietimo ir mokslo ministras neatidės vienai kitai valandėlei į šoną aukštojo mokslo reformos reikalų ir neatkreips dėmesio į tai, kaip ruošiamasi ugdyti mūsų vaikus ikimokyklinio ugdymo įstaigose, tai po 20 metų (o gal anksčiau) G.Steponavičiaus įpėdiniams teks rašyti potvarkius, kad reikia adaptuoti “prie laiko realijų” lietuvių liaudies patarles, pasakas, dainas arba išmesti jas iš mokymo programų.

Tokia išvada kyla pavarčius “Gender Loops” programą, kuri skirta ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, t. y. darželiams. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad projekto “Gender Loops”, kurio dalis yra ši programa, tikslai kilniausi: siekiama įgyvendinti lyčių lygybės integravimo strategijas mokymo institucijose, tarp jų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Kiekvienas besirūpinantis visuomenės sveikumu žmogus sutiks, kad mūsų bendruomenėje yra nemažai patriarchalinio mąstymo apraiškų.

Tikrai būtų puiku, kad jau darželiuose vaikai išmoktų pagarbos kitai lyčiai, kad formuotųsi mažylių suvokimas, jog tarp skirtingų lyčių egzistuoja partnerystė, bendrystė, o ne konkurencija ar agresija. Atrodytų, tai turėtų paryškinti programa, kuri siekia įgyvendinti lyčių lygybę.

Tačiau viešai internete prieinamame programos priemonių rinkinyje keliami tokie uždaviniai: “patikrinti ir patvirtinti naujas knygas vaikams, taip pat išnaikinti literatūrą, kuri neatitinka lyčių lygybės standarto”. Prieš keletą metų plačiai nuskambėjo žinia, kad Turkijoje Švietimo ministerija pasirūpino Vakarų klasikos kūrinius perrašyti taip, kad mokiniai geriau juos suprastų. “Vardan Alacho, duok man truputį duonos”, – kreipiasi Pinokis į tėvą Karlą. Amerikiečių neklaužada ir išdykėlis Tomas Sojeris turkiškoje versijoje pavirto pavyzdingu berniuku musulmonu Tomdžiku, kuris rūpestingai darbuojasi darže ir studijuoja Koraną. Sakysite -absurdas? Lietuvoje kažkam knieti išnaikinti literatūrą, kuri neatitinka lyčių lygybės standarto.

O kas siūloma vietoj jos? Pagal metodikoje dėstomą logiką, ko gero, pasaka apie miegančiąją gražuolę ir princą kuria “ribojančius lyčių stereotipus”. Juk jie skatina “vaikus nuleisti rankas tam tikrų kelionių atradime.” Darželinukams siūloma nagrinėti pasaką, kurios tema: “Du princai įsimyli vienas kitą… Abu princai susituokia ir tampa karaliumi ir karaliumi.”

Mažyliams kuriami užsiėmimai, per kuriuos vyksta pasikeitimas lyčių vaidmenimis ir kostiumais, vaikai turi prieiti prie išvados: “Mano broliui patinka segėti sijonus!” Ataskaitoje sakoma, kad Ispanijoje esančioje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje “CEIP Agora” buvo organizuojamas skirtingo rengimosi seminaras, per kurį vaikams suteikiama galimybė peržengti “lyties apribojimus” niekam iš grupės neprimenant, jog tai nepriimtina.

Projekto ataskaitose minima, kad pagal šias programas jau apmokyti kai kurių vaikų darželių auklėtojai Vilniuje, Klaipėdoje ir Marijampolėje. Be to, kai kurios ikimokyklinio ugdymo įstaigos metodikas jau taiko savo darbe. Taip pat numatyta šias programas diegti švietimo sistemoje per Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtros 2007-2012 metų programą.

Kitaip kaip sistemingu lyčių sampratos naikinimu ir suvienodinimu šio projekto neišeina pavadinti. Tokių metodikų žalingumas sveikos mąstysenos žmogui nekelia abejonių. Juk toks “lyčių lygybės įgyvendinimas” gali žaloti vaikų psichinę sveikatą ir sukelti lytinės tapatybės sutrikimą vaikystėje, kuris yra įtrauktas ir į tarptautinį ligų klasifikatorių. Jei šios programos įgyvendinimas nebus sustabdytas, tėčiams beliks atsargoje turėti atsakymą ir į klausimą: “Tėti, kodėl tu nedėvi sijono?”

 

Susiję įrašai:

Share

Facebook komentarai:

  • zhvalgas.blogas.lt

    Tomai Viluckai, esmė tame, jog vaikai turi žinoti, kad tai yra normalu. Kad meilė neturi ribų. Kad jos negalima skirstyti į teisingą ir neteisingą. Juk vaikams nepasakojama VIEN tik apie ,,karalių ir karalių".

  • Tomas

    Kas normalu? Ar normalu, kuomet auklėtoja apgailestauja, jog leido berniukams nešti sunkesnius daiktus? Ar normali ta pasakaitė apie gėjus princus? Ar normalūs žaidimai su vaidmenų pasikeitimais? Puikiai žinau, kad ši pograma propaguoja ne homoseksualias santuokas, bet Gender idėjas, kurios niveliuoja ribą tarp lyčių. Jei viskas taip nekalta, kodėl atsirado atsiribojimas, dingo ataskaitos, metodikos?
    Suprantu, kad žmonės renkasi lytinę orientaciją, bet vaikai per maži, kad pasirinktų. Nenoriu, kad tokie dalykai būtų NORMA, norma yra teisė individui rinktis, bet ne toks gyvenimo būdas, kurį siūlo lyčių ideologijos.

  • Tarp kitko – mergaite nuotraukoje tikrai seksizmo auka. Tiksliau – lyciu sistemos. Kaip ir jus, Tomai Viluckai. O tai, kad vaikai nebeklausia, kodel tetis nedevi sijono, yra puikiausias irodymas to, kaip ju smegenys lyties klausimu yra praplaunamos nuo mazumes. Gal, taip sakant, ir nepakenktu kas nors naujo…

  • Liutauras

    Tas metodinis noras ką nors perrašyti man priminė nesenai skaityta XX amžiaus istoriją, leidinį, kuriame radau trumpas žinutes apie sssr tam tikrų struktūrų atliktus darbus.Pvz:
    Literatūroje-Lietuvių liaudies pasakose buvo keičiami tekstai, eji pasakoje kunigas geras, jo vietoje atsirasdavo bežemis kaimietis, o kur pašiepiamas blogas pijokas ūkininkas-atsirasdavo kunigo portretas. Istorinėse fotografijose, kur šalia lenino stovėjo Trockis, ar Kamenevas – jų veidai išnykdavo tokiose fotografijose, laikraščių puslapiuose. Ar nauja tai?
    Šiandien tokie žaidimai su vaikais – yra labai pavojingi. Dėl dviejų priežasčių: viena-juose vaikai yra išnaudojami, tiesigine to žodžio prasme, jais yra manipuliuojama. Antra-tuos žaidimus atlieka nusikaltėliai, kurie gerai žino ką daro.
    Nusikaltime dalyvauja net ir tos darželių auklėtojos, kurios šiuo metu žais tuos žaidimus už papildomą litą, ar darželio tuščių lentynų papildymą bet kokiu šlamštu. O tai- jau ir nauda. Nauda naudai nelygu.
    O dėl tų lyčių ir vaikų jaukimo ar sujaukimo, aš matau tik vieną paslėptą geismą-pinigus. Koks čia gali būti dar kitas pasitenkinimas 🙂

  • LR

    o kur buvo projekto dalyviai?
    Tai darželių direktoriai'-ės atrinkę pasirašę tokiai beprotybei?
    Tp pedagogai dalyvavę mokymuose.
    Nė vienas nesureagavo dėl mokymų turinio?
    Tai gal jie taip reaguoja į bet kokius mokymus, nesvarbu ar lyčių lygybės ar kvalif.tobulin. tema: pro vieną ausį įeina, o pro kitą išeina?
    Gal realiai niekas ir nebūtų dirbęs.. tik ataskaitas kepę?

  • Jūratė

    O kuo persirengimo seminaras yra toks siaubingas?
    Ir taip, mergaitė nuotraukoje yra seksizmo auka. Todėl, kad ir toliau auginama tam, kad gražiai besirengdama (pageidautina – sijonas, suknelė) ir gražiai atrodydama (tona kosmetikos ant veido) toliau bus vyrų dėmesio objektas.

  • AKAs

    susidaro ispudis, kad butent jus tos programos ir neskaitete. Imate sitatas, sakiniu dalis ir interpretuojate kaip tik norite, kad tik labiau uzastrinti situacija. BAIKITE propagandas!!!

  • AKAs

    susidaro ispudis, kad butent jus tos programos ir neskaitete. Imate sitatas, sakiniu dalis ir interpretuojate kaip tik norite, kad tik labiau uzastrinti situacija. BAIKITE propagandas!!!

    Redagavo thomax 2009-03-28 12:08

  • Tomas

    Įdomu, ar ne tokios programos ir yra tikroji propaganda?

  • ratukai

    pritariu Tomui. Gender loops siekia keisti standartus uzsimaskavusi nekaltomis idejomis. Cia kaip trojan virusas.

  • Linas

    visiskai Jums,Tomai, pritariu

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes