AR POPIEŽIUS SIMPATIZUOJA TRADICIONALISTAMS?
Matyti tikrovę kitaip

AR POPIEŽIUS SIMPATIZUOJA TRADICIONALISTAMS?

Ką parodo, kad pirmą kartą po 40 m. pertraukos šv. Petro bazilikoje buvo aukotos mišios pagal senąjį ritualą? Ar tik tai, kad Popiežius simpatizuoja tradicionalistams? Bet juk jis buvo vienas iš pagrindinių Vatikano II Susirinkimo teologų?

Simonas

Prieš du metus Benediktas XVI leido Mišių auką švęsti pagal Jono XXIII 1962 m. paskelbto ir niekada neatšaukto Romos mišiolo variantą kaip Bažnyčios liturgijos ypatingąją formą. Tai reiškia, kad Mišios gali būti švenčiamos ir taip, kaip tai buvo daroma prieš liturginę reformą, kurią Benediktas XVI apibūdino tokiais žodžiais:

Naujesniaisiais laikais Vatikano II Susirinkimas išreiškė troškimą vėl atnaujinti prideramą dėmesingumą bei pagarbą kultui bei pritaikyti jį prie mūsų laikų poreikių. Tokio troškimo akinamas, mūsų pirmtakas popiežius Paulius VI 1970 m. patvirtino lotyniškajai Bažnyčiai skirtas reformuotas ir iš dalies atnaujintas liturgines knygas; visame pasaulyje jos buvo išverstos į daugelio tautų kalbas ir noriai priimtos vyskupų bei tikinčiųjų.

Kitaip tariant, popiežiaus Pauliaus VI laikais Mišios buvo pradėtos švęsti nacionaline kalba, paprasčiau, labiau prisitaikant prie vietos papročių ir kultūros, taip, kaip švenčiamos dabar.

Greitai prasidės konsultacijos tarp Vatikano ir Pijaus X brolijos (tradicionalistų) dėl  susivienijimo. Ta proga šv. Petro bazilikoje ir buvo aukotos mišios pagal senąjį ritualą, kurį ir tepripažįsta tradicionalistai.

Šiuo atveju popiežius trokšta tik vienybės, tai nereiškia nusigręžimo nuo Pauliaus VI liturginės reformos, nors, kai kurie katalikai (jų yra ir Lietuvoje) puoselėja restauracines nuotaikas.

Senasis ritualas yra vienas iš teisėtų katalikiškos liturgijos ritualų. Juk, pavyzdžui, vienybę su Roma atkūrę tradicionalistai anglikonai Mišių auką švęs pagal anglikonų ritualą.

Kuo daugiau įvairovės, tuo gražesnė Bažnyčia.

Susiję įrašai:

Share

Facebook komentarai:

  • „Greitai prasidės konsultacijos tarp Vatikano ir Pijaus X brolijos (tradicionalistų) dėl susivienijimo. Ta proga šv. Petro bazilikoje ir buvo aukotos mišios pagal senąjį ritualą, kurį ir tepripažįsta tradicionalistai.“

    Liuks, toks paaiškinimas visiškai suprantamas. Kadangi, kaip sakai, senosios lotyniškos mišios yra validžios, Popiežius su oponentais (na, nežinau, ar galima juos taip vadinti) tiesiog randa bendrą vardiklį ir ieško vienybės. Išmintinga.

  • vidmantas

    Nesutinku su Simono teze,kad senojo ritualo sv.Mišias Pijaus X brolija.
    Po antrojo Vatikano susirinkimo susiburė nemažai kunigų bendruomenių,kurios būdamos vienybeje su šv.Sostu šventė senąsias šv.Mišias.Tai Oratoriečiai,Jono Kantiečio bendruomenė,šv.Petro brolija ir kt. Man asmeniškai jos superinės!!!

  • vidmantas

    Praleidau vieną žodį.Sorry………
    Nesutinku su Simono teze,kad senojo ritualo sv.Mišias pripažysta Pijaus X brolija.
    Po antrojo Vatikano susirinkimo susiburė nemažai kunigų bendruomenių,kurios būdamos vienybeje su šv.Sostu šventė senąsias šv.Mišias.Tai Oratoriečiai,Jono Kantiečio bendruomenė,šv.Petro brolija ir kt. Man asmeniškai jos superinės!!!

  • vidmantas

    Aš manau,kad popiežius tikrai simpatizuoja senąjai šv.Mišių formai.
    Nematau tame nieko blogo.
    Tik pozityvu.

  • E.B.

    “Kuo daugiau įvairovės, tuo gražesnė Bažnyčia”.

    Deja, su ta įvairove tradicionalistai kategoriškai nesutinka. Paskaitinėjus lietuvių lefebristų saitą susidaro nekoks įspūdis…

  • J.

    Ratzingeris intensyviai lenda į š…. visiems ultrakonservatoriams, ultraortodoksams, ir siekia visų konservatorių ir tradicionalistų politinės , žemiškos galios, padėti vieni kitiems toliau profesionaliai ir sistemingai menkinti kitokią prigimtį- moterų, homoseksualių žmonių, ir visų, kurie realiai daugybę metų buvo, ir tebėra laikomi antrarūšiais- nes jei bus realiai lygiais, tai kažkas neteks esamos galios- ją reiks dalintis, kaip baisu!!!! Naivuoliai arba chamai tie visi ortodoksai ir tradicionalistai- jiems dviejų tūkstančių metų senumo chamstva (kuri normaliam žmogui yra ultrachamstva)yra ne chamstva, o vertybė, lyg žmonės anksčiau neklydo, lyg bažnyčią ir pirmąsias krikščoniškas bendruomenes sudarė ne žmonės, lyg biblijos tekstų užrašinėtojai ir vertėjai buvo ne žmonės, arba žmonės, kurie, žinoma buvo doresni ir geresni, nei dabartiniai, gebantys būti visapusiškai objektyvūs ir šimtu procentu jautrūs Dvasios vedimui. Ir nesvarbu, kad ta tradicija prieštarauja Evangelijos esmei, dešimčiai Dievo įsakymų- svarbu, kad jai keli tūkstančiai metų. Tas naivus įsitikinimas, kad išlieka tai, kas tikra ir moralu.. Normalūs žmonės, realistai, supranta, kad išlieka pirmiausia tai, kas brutalu, kas lipa ant galvų ir čiulpia kraują kitiems, juos pavergia- pagal natūralios atrankos dėsnius. Bet normaliam žmogui natūrali atranka neturi nieko bendro su krikščioniška morale- nebent su satanistine. Maras ir tarakonai irgi labai seni.. Jie neišnyksta tūkstantmečiais, o tarakonai, sako, išgyventų ir atominį karą- jų vertingumas tik tame ir yra… Tačiau ką tai turi bendro su Kristaus mokymu…

  • J.

    Dabar dar bertūko prie ultrakonservatorių koalicijos prijungti stačiatikius kokiu nors būdu.. Sekantis žingsnis, po anglikonų ir lefevrinink tai ir bus, turbūt..

  • Tomas (ne Viluckas)

    Na, vertinu J. uz karsta savo nuomones gynima ir aisku bei drasu savo poziurio issakyma. Taciau visiskai nesutinku su popieziaus B XVI politikos vertinimu. Tai saltos (geraja prasme) ir kietos logikos zmogus, taciau tuo paciu ir dideles tolerancijos bei taikos zmogus. Tas faktas, kad jis geranoriskai zvelgia i lefebristu ar anglikonu suartejima su katolikais tik parodo tai, kad jis troksta vienybes. Vienybes ivairume. Katoliku Baznycia tuo ir skiriasi nuo kitu baznyciu, religiniu bendruomeniu ar sektu, kad vietos joje randa ivairios tikejimo raiskos bei tradiciju grupes: nuo charizmatu iki ortodoksu, nuo koptu iki unitu, nuo pasileidusiu (Lietuvoje) bernardinu ar prietranku gyvenanciu ne bendruomeneje sesuciu-vienuoliu iki grieztuju benediktinu ar trapistu. Taigi, viskas didesnei Viespaties garbei. Del lipimo ant galvu – tai cia jau yra asmenine konkreciu zmoniu ar Baznycios istaigu problema. Bet ji issprendziama. Kai as su ja susiduriu, pasiunciu tokius kunigus (Baznycia nekalta, kad jos kulto tarnu tarpe yra asilu ar pijoku) ar istaigu atstovus toli toli… ir einu susirandu tokius, kuriuos gerbiu ir laikau savo autoritetais. Ir vel, kaip minejau, jei man nepatinka charizmatai as vaziuoju atsisviezinti i Palendrius ar i Paparcius. O tas kalbejimas, kad reikia moteris daryti kunigemis ar homosiokus vyskupais atvirai smirda Nju Eidzu. Vat katolikai nuo to ir atsiriboja. Dekui Viespaciui, kad turime toki popieziu, koks yra B XVI; stiprybes jam ir Dievo palaimos!

  • Pagal Toma ,kad kuo daugiau baznycioj prietranku ir pasileideliu tuo bus didesne Dievui garbe Ir atrodo pirmojo tukstantmecio sventieji kankiniai veltui bus del tikejimo pralieja krauja,kadangi jie nezinojo to ka zino siuolaikiski krikscionys.Atsiranda vis nauji siuolaikiski,modernus tikejimai su rokenrolu per sv.misias
    O kas belieka jeigu Dievas kirie eleison negirdi tada reikia atsukti jam uzpakali ir smagiai svesti Auka

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes