AR HELOVINAS NEKALTAS ŽAIDIMAS?
Matyti tikrovę kitaip

AR HELOVINAS NEKALTAS ŽAIDIMAS?

Helovinas - paprasta komercija.

Norėjau paklausti apie Heloviną. Gana daug mano pažįstamų krikščionių tai vertina kaip žaidimą, įsijungia į apsirengimus vampyrais, raganomis ir t.t. Ar tai tikrai nekaltas žaidimas, ar už to stovi rimtesni dalykai?

Laura 

Persirengėlių šventės, karnavalai yra paplitę įvairiose tautose ir kultūrose. Visada žmogus inscenizavo, vaizdavo tamsą, mirtį taip tarsi bandydamas susitikti su ja. Kaukės, šiurpios legendos ir dainos yra neatsiejami nuo žmogaus kultūros. Helovino tradicijos pašiepia mirtį, išviešina mumyse tūnančius „demonus“ ir baimes, leidžia išgyventi persikūnijimo džiaugsmą, kas savaime nėra blogai. Tuo Helovinas turi nemenkų sąsajų su Užgavėnėmis.

Popkultūros globalumas išplatino Heloviną. Taip jis atklydo į kraštus, kurie nėra anglosaksiški. Jo personažai komerciniai, Holivudo filmų herojai, pasakų ir legendų veikėjai. Jais persirengimas yra tik karnavalas, vaidinimas. Žinoma, yra kultų, kuriems ši šventė kone “liturginis” minėjimas, o ne pramoga, tačiau dėlto ji visa “neapsikrečia”. Juk niekas netapo vampyru įkūnydamas vampyrą, tad ir nerimauti nėra ko. Priešingu atveju, tektų jaudintis dėl aktorių. Negalima subanalinti blogio, nes jis nesklinda dėl kaukės ar įvaizdžio. Jis glūdi mūsų pasirinkimuose, o ne kostiumo ar makiažo spalvose.

Kitas dalykas, ar tokie dalykai priimtini kultūriškai ir asmeniškai, bet čia kiekvieno individualus apsisprendimas. Sunkiai suprantama, kodėl turėtume švęsti prekybininkų ir laisvalaikio organizatorių brukamą Heloviną, kai plačiai švenčiame Užgavėnes.

Susiję įrašai:

Share

Facebook komentarai:

  • Birute

    Mano asmenine nuomone apie Hallowina ir jo sventima yra zymiai grieztesne. Ir ji remiasi Pk Istatymo 18 sk. 9-14e. Mano nuomone, Krikscioniu tarpe si svente neturetu buti minima. http://biblija.lt/index.aspx?cmp=search

  • Aš žaviuosi prancūzais, kurie jau prieš keletą metų oficialiai įsteigė judėjimą prieš helovyną, kaip kažką, kas yra svetima krikščionybei ir kaip kažką, kas kaip ir Santa Clausas, kilo iš materialistinės kultūros. Bet lietuviams viskas yra “cool”, kas iš už Atlanto parkeliauja…

    Su Užgavėnėm čia nelabai sulyginama, nes Užgavėnių prasmė, kad gėris nugali blogį, o helovyno prasmė, kad blogis yra “cool”. Ir nėra taip jau blogai būti blogu…. Juk daugeliui nūdienos merginų patinka “blogi berniukai”, tačiau, kai jos išteka už tokių berniukų, po to nebūna tokio laimingos…

    Kita prasmė yra labiau dvasinė… jei tu nešioji marškinėlius su velnio atvaizdu, nes nori būti cool, ar tai turi dar didesnės įtakos? Pamąstykite…

  • Tomai M, manau, kad esate ne visai teisus. Helovino karnavalo prasmė nėra šlovinti blogį, bet persirengiant baidyklėmis išgąsdinti mirusiųjų dvasias, kurios šiuo metu neva grįžta į namus. Esą, kitaip dvasios gali apsėsti gyvuosius. Tuo keltiškos tradicijos skiriasi nuo mūsų, kur žmonės kaip tik stengdavosi susidraugauti su dvasiomis, joms palikdami maisto, uždegdavo žvakeles ir panašiai.
    Ar verta skolintis kitas šventes ir papročius, kai ta proga turime savų – kitas klausimas. Manau, kad daugelis, švenčiančių Heloviną net nežino tikrosios jo prasmės ir į tai nė neketina gilintis. Tokie žmonės tiesiog pasiduoda komercijos įtakai.

    • Tomas

      Giedrė teisi. Vesdamas paraleles tarp Helovino ir Užgavėnių turiu omenyje, kad abi jos pagoniškos kilmės, ten veikia persirengėliai, vaikai renka skanumynus, net Giltinė bendras personažas.
      Kartoju – persirengus Drakula, juo nepavirsi.

  • Jūs matote heloviną iš LT perspektyvos, kur pats judėjimas, galime sakyti dar pradžios fazėje, todėl jo įtaka nėra tokia didelė. Kol kas…

    Aš matau tai šalyje, kur jis kilo dabartinėje jo formoje. Kaip bebūtų gaila, helovinas nėra vien tik “persirengiant baidyklėmis išgąsdinti mirusiųjų dvasias”, tai yra įvadas į ištisą kultūrą, kuri stumia kiną, muziką ir visus kitus dalykus. Tai panašiai, kaip pasakyti viena marichuanos suktinukė tikrai nieko nepakeis, čia tik “for fun”, bet tai yra tik intro… blogis nedaro didelių dalykų, jis daro viską po truputį.

    Vieną dieną žmonės persirengia vampyrais, kitą dieną skaito knygą apie vampyrų gyvenimą, trečią dieną eina pažiūrėti filmo apie vampyrus… kur tai nuves nesunku nuspėti. Faktas, kad tie jauni žmonės laiką praleis ne skaitydami šventą raštą, bet skaitydami apie vampyrus.

    Tomai, taip, iš teologinės pusės, persirengęs vampyru juo nepavirsi… tačiau iš psichologinės ir mistinės pusių dalykai gali atrodyti kiek kitaip. Yra tokie dalykai, kaip nesąmoningas įsigyvenimas ir kontempliacija ir pan.

    Man tai primena atvejus, kai tam tikros sunkios rolės pakeičia aktorių asmenybes.

    • Tomas

      “Man tai primena atvejus, kai tam tikros sunkios rolės pakeičia aktorių asmenybes.”
      Kas čia per info? Laukčiau konkrečių pavyzdžių.
      “Vieną dieną žmonės persirengia vampyrais, kitą dieną skaito knygą apie vampyrų gyvenimą, trečią dieną eina pažiūrėti filmo apie vampyrus… kur tai nuves nesunku nuspėti. Faktas, kad tie jauni žmonės laiką praleis ne skaitydami šventą raštą, bet skaitydami apie vampyrus.”
      O kas bloga “Twilight”, “Interviu su vampyru”? Tegul jaunimėlis tik skaito tokias knygas ir žiūri tokius filmus. Gal mylėti labiau išmoks… O Bibliją reikia skaityti ne automatiškai, ne kaip romaną, o pasitelkus maldą ir išmintį.

  • Kas liečia aktorius, vienas iš man įsiminusių pavyzdžių yra Heath Ledger rolė filme “Brokeback Mountain”.

    O dėl visų vampyrų, tai nejau manai, Tomai, kad gali vienu metu būti abejose barikadų pusėse? Flirtuoti su tamsa nėra pats geriausias užsiėmimas, bet čia aišku kiekvieno asmeninis reikalas ir nusistatymas.

    • kukulis

      Geras žodis “flirtuoti”.

  • smalsutis
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes